Onze meest recente case

e-VOLTT Europe

Op de Europese markt is e-VOLTT een snelgroeiende speler van laadinfrastructuur voor elektrische voertuigen.

Wolf werd gevraagd om e-VOLTT te helpen hun positie in de EV-markt herkenbaar te maken. De uitdaging bestond uit het versimpelen van hun identiteit en de overige touchpoints, maar het was van groot belang herkenbaar te blijven.

“Wat wij als bureau doen hoort simpel te zijn, daarom is het vaak zo ingewikkeld.”

— Haris Puzic

Wij hebben gekeken hoe we ervoor konden zorgen dat de ingewikkelde materie vertaald kon worden, met als doel dat de consument het direct kon begrijpen. Dit hebben we kunnen doen door te onderzoeken hoe hoog het kennisniveau van de doelgroep zat en waar ze precies naar op zoek zijn. Hierdoor hebben we e-VOLTT succesvol kunnen helpen om onderscheidend te zijn in de markt en verbonden te blijven met hun doelgroep.

Zowel offline als online is het belangrijk dat elke touchpoint die de klant met e-VOLTT heeft, aansluit bij de verwachtingen van de klant. Met complexe producten, zoals laadpalen, communiceert men al snel te complex waardoor klanten afhaken. Samen met e-VOLTT hebben ervoor gezorgd dat e-VOLTT bij al hun touchpoints ook communiceerde waar ze echt voor staan: toegankelijkheid en transparatie.

Klik om de afbeelding te vergroten

“De eerste fase van onze samenwerking met e-VOLTT was gericht op het ontwikkelen van een nieuwe merkidentiteit en bijbehorende resultaten ter ondersteuning van de interne en externe lancering van e-VOLTT. Met deze fase succesvol afgerond, blijft Wolf met e-VOLTT samenwerken aan de lanceringen van nieuwe identiteiten voor NRG2050 waar e-VOLTT ook onder valt.”

C

Haris Puzic

Oprichter Wolf
Creatief Strateeg

“Wolf zorgde voor de perfecte mix tussen creativiteit, samenwerking, flexibiliteit en plezier. Precies wat we nodig hadden om groter te denken en door te zetten met onze merkidentiteit. Het op een lijn krijgen van onze communicatie, symboliek en gedrag was cruciaal voor ons omdat we ons bevinden in een vrij nieuwe markt. Opvallen is daarom cruciaal, dat doen we nu.”

C

Robert van de Vegte

CEO, NRG2050
(Oud-ceo, Logitech Europe)

Is ook uw bedrijf klaar
voor verbintenis?